Úvodní stranaAktuální článkyŽeneva: Závěr autosalonu
KALKULACE
DOVOZ VAŠEHO
VOZU SPOČÍTAT
HLÍDAT EMAILEM
NABÍDKU
VOZŮ HLÍDAT

Ženeva: Závěr autosalonu

Už za pouhých 5 dní se otevřou brány autoshow v New Yorku, my si přesto připomeneme ještě několik velmi významných událostí a novinek představených v Ženevě.  V  našem třetím a posledním článku ze série toho nejlepšího z ženevského autosalonu se podíváme konkrétně na britské novinky Rolls Royce Wraith a Bentley Flying Spur, oslavíme 100 let automobilky Aston Martin a stý vyrobený Koenigsegg, „sundáme“ střechu nové Corvette C7 Stingray a představíme si luxusního konkurenta pro Porsche 911 od Spykeru.

 

Rolls Royce Wraith a Bentley Flying Spur

Bentley po uvolnění prvních fotografií svého nového modelu Flying Spur zarazilo nejednoho svého fanouška, jelikož se zdálo být takové zvláštní a nevýrazné. Skutečnost je ale jiná, a to doslova, protože na živo toto nové Bentley je luxusní a majestátné – přesně takové, jaké má být. Poháněno je agregátem o objemu šesti litrů s dvanácti válci umístěnými do dvojitého „W“ a přeplňovat jej budou ještě dvě turbodmychadla. Výkon nového Bentley činí 625 koní (460kW) a jeho točivý moment má hodnotu 800Nm, což tento vůz dělá nejsilnějším Bentley se čtyřmi dveřmi, jaké kdy spatřilo světlo světa. Pohon je rozdělen na přední a zadní kola v poměru 40:60 a výkon z motoru na ně přenáší osmistupňová automatická převodovka ZF.  Z 0 na 100 km/h se rozjede za 4.6 vteřiny a maximálku má na 322 km/h. Ani Rolls Royce nezůstal pozadu a představil v Ženevě své nové kupé Wraith. Díky fastbackovému designu vypadá nový Rolls poměrně divoce až závodně. Osazen sem byl motor V12 s objemem 6.6l a výkonem 632 koní (465kW), který zrychlí tohoto gentlemana z 0 na 100 km/h za 4.6 vteřiny, ale pokud jste se naladili na nějaké závodění, tak máte asi smůlu, protože „maximálka“ je omezena na 250 km/h. Wrathův krouťák má stejné číslo jako Flying Spur – 800Nm. Poháněna jsou zadní kola pomocí osmistupňového automatu, který je propojen s GPS navigací a dokáže tak vůz připravit na podmínky, které na silnici nastanou.

 

Stovku slaví Švédové i Britové.

Jubilejní číslo 100 se slavilo rovnou u dvou stánků. Zatímco Koenigsegg slavil 100 vyrobených Koenigseggů za dobu své existence, tak Aston Martin slavil právě existenci – ta je u něj již stoletá.

Třímístná cifra – 100 je připomínána i na oslaveneckých modelech. U Astonu se jedná o model Aston Martin Vanquish Cetenary Edition, který bude vyroben v limitované edici sta kusů, a koncept Aston Martin Rapide Bertone Jet 2+2. Koeingsegg svou stovku oslavil speciálním modelem Agera S Hundra, který si stovku nese také v názvu díky slovíčku „hundra“, které v překladu ze švédštiny znamená právě „sto“. Aby bylo na první pohled jasné, že tato Agera je jiná než ostatní, je vyzdobena 24 karátovým zlatem, což ji dělá velmi zvláštně futuristickou.

 

Corvette C7 Stingray sundala střechu

Ještěže Corvette C7 Stingray si svou premiéru odbyla v Detroitu, protože zde v Ženevě by byla C7 zastíněna supersporty typu Lamborghini Veneno, McLaren P1 nebo Ferrari LaFerrari, i proto se tolik nemluví o druhé karosářské verzi tohoto vozu. Oproti verzi s pevnou střechou se vlastně nic moc nezměnilo, dokonce ani hmotnost. Pohání ji stejný vidlicový osmiválec LT1 o obsahu 6.2 litru s výkonem 456 koní a točivým momentem 610 Nm. Nezměnil se také výběr převodovek tedy 7 stupňový manuál či 6 stupňový automat. A k dispozici bude také i paket Z51 Performance, více o něm a Corvette C7 Stingray se dočtete zde.

 

Porsche 911 Carrera se třese – přichází Spyker B6 Venator

Tento koncept, který má přijít na trh začátkem příštího roku má být v překladu z latinského slova „lovcem“, a to lovcem Porsche 911 Carrera S. Toto fantastické kupé má karbonovou karoserii a hliníkové šasi, proto jeho celková hmotnost je pouhých 1400kg. Celoskleněný kokpit, zadní světla evokující motory stíhaček a devatenácti palcová kola, která zase připomínají svým designem lopatky proudového motoru, odkazují na působení Spykeru v leteckém průmyslu. O pohon by se měl starat nějaký zatím více nespecifikovaný motor V6 s výkonem 375 koní (276kW), které bude na zadní nápravu přenášet šestistupňový automat s pádly pod volantem. Interiér je stejně dokonalý jako exteriér, celý je prošpikovaný luxusní kůží, kterou doplňuje hliník. Tento model by se měl začít prodávat na začátku příštího roku a měl by stát v rozmezí od 3,2 do 3,8 milionů korun.     

Fotogalerii k tomuto článku si můžete prohlédnout na našem facebooku.

 

[KFJ]