Úvodní stranaAktuální článkyŽeneva: McLaren P1 vs. Ferrari LaFerrari
KALKULACE
DOVOZ VAŠEHO
VOZU SPOČÍTAT
HLÍDAT EMAILEM
NABÍDKU
VOZŮ HLÍDAT

Ženeva: McLaren P1 vs. Ferrari LaFerrari

V našem druhém díle ze série článků toho nejzajímavějšího z Ženevy se zaměříme na dva sobě velké konkurenty – McLaren P1 a Ferrari LaFerrari. Oba dva jsou hybridi, oba dva jsou též dlouho očekávanými supersporty a oba dva používají tu nejmodernější techniku, kterou známe třeba jen z Formule 1. Ale vezměme to pěkně popořadě.

 

McLaren na loňském autosaloně v Paříži představil koncept P1 a od té doby jsme mohli vidět spoustu špionážních videí a snímků, ale až teď se nám konečně představil na show v Ženevě. Od původního konceptu se vlastně ani moc neliší – je to hybrid. Když se řekne hybrid, tak spoustě automobilových nadšenců se zježí chlupy, ale tenhle hybrid je jiný! O jeho pohon se stará osmiválec s obsahem 3.8l s dvojicí turbodmychadel, který již známe z modelu MP4 12C, plus elektromotor. Dohromady výkon této soustavy a točivý moment činí 916 koňských sil (674 kW) a 900Nm. To vše je přenášeno na zadní nápravu skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Z nuly na stovku zrychlí za méně než 3 sekundy a dvoustovku zvládne pod 7 sekund, ale jelikož se zde bavíme o úžasném supersportu, uvádí se i zrychlení na 300 km/h, které je za úžasných 17 sekund. Maximální rychlost inženýři elektronicky omezili na 350 km/h. Můžete si zde vybrat ze tří jízdních módů – jen na benzín, kombinovaný nebo jízdu jen na elektřinu. Ta je skladována v akumulátorech o váze 96kg a postačí na 10km jízdy. U tohoto britského skvostu nechybí ani technika DRS (Drag Reduction System), kterou známe z F1. Ta po stisknutí tlačítka sklopí zadní křídlo a tím klesne odpor vzduchu o 23%, což napomáhá při dosažení maximální rychlostí. Pokud se vám právě P1 zalíbil, budete potřebovat na jeho pořízení asi 26 milionů korun, což ve své podstatě není moc, protože tento model bude vyroben v počtu pouhých 375 exemplářů.

 

I u Ferrari jsme si také pěkně dlouho počkali na pořádnou novinku, ale ve finále to stojí za to. Vůz původně označovaný jako F150 nakonec nese jména LaFerrari a má být nástupcem Ferrari Enzo, ale je tak trochu jiný než Enzo. Jiný je v tom, že je to také jako McLaren P1 hybridní automobil. Na rozdíl od P1 je zde mnohem monstróznější benzínový agregát – V12 s obsahem 6262 cm3, který ze sebe vydá neuvěřitelných 800 koní (588 kW) při 9000 ot/min a točivý moment 700 Nm při 6750 ot/min. Nesmíme opomenout ani elektrickou sílu, která poskytuje dalších 163 koní (120 kW), takže ve výsledku výkonu poráží Ferrari Mclaren o 47 koní. Výkon je také přenášen na zadní kola s pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Z klidu na stovku vystřelí pod 3 sekundy, i zrychlení na 200km/h je podobné jako u P1 – pod 7 sekund, ale ve zrychlení na 300km/h je už Ferrari lepší o 1,5 vteřiny, a to s hodnotou 15,5 sekundy. Maximálka je zde také omezena na 350km/h. Teď ovšem pozor! Určitě si nyní myslíte, že Ferrari je bezkonkurenčně lepší, ale není tomu tak úplně. Ferrari na rozdíl od McLarenu neumí ve svém hybridním systému HY-KERS jet pouze na elektřinu, což se projevuje na emisních číslech – u LaFerrari se nedostaneme pod 330 g/km CO2, kdežto u P1 je uváděno 200g/km. Tak na co tam ten HY-KERS vlastně je? Nebojte, není to jen zbytečných 140kg navíc - na příklad v zatáčkách, drží motor v otáčkách a na výjezdu má víc síly a pomáhá také při zrychlení. Nového LaFerrari bude vyrobeno pouhých 499 kusů, i když objednávky jsou jednou takové, s cenovkou kolem 33,5 milionu korun.

 

Závěrem už snad jen bych chtěl říct, že jestli jste se právě chystali si koupit Prius, ještě bych se, být vámi, zamyslel, jestli není na světě nějaký lepší, hezčí a ostřejší hybrid, byť by byl „trochu“ dražší.

Kompletní fotoalbum k tomuto článku naleznete na našem FB.

[KFJ]